A Dreame Technology, a robotporszívóiról ismert kínai márka, aktívan toboroz drónszakértőket, hogy felvegye a versenyt a piacot uraló DJI-val, miközben egyre több innovatív start-up jelenik meg.
A cég legalább 10 pozíciót hirdetett meg – köztük drón navigációs algoritmus mérnök, tesztpilóta, drónüzleti értékesítési igazgató és a légiközlekedési ipar üzleti vezetője –, a Boss Zhipin platformon közzétett hirdetések szerint.
A pozíciók a Dreame székhelyén, a kelet-kínai Jiangsu tartományban található Suzhou-ban, vagy a déli Guangdong tartomány drónközpontjában, Shenzhenben lesznek.
A Dreame már most szerzett szakembereket a DJI-tól és a Meituantól, amely 2017 óta fejleszt logisztikai drónokat, és 2024-ben több mint 200.000 rendelést teljesített velük.
A kínai drónipar egyre több start-upot vonz, mivel Peking alacsony légterű gazdaságot épít. Az Insta360 által indított Antigravity márka nemrég mutatta be A1 drónját 8K 360 fokos kamerával és pilótaszemüveggel.
Bár a DJI továbbra is a világ legnagyobb fogyasztói dróngyártója ~70%-os piaci részesedéssel, a technológiai fejlődés más hardvergyártókat is képessé tesz saját modellek piacra dobására.
A Dreame alapítója, Yu Hao a Tsinghua Egyetemen végzett repülőmérnökként, ahol megalapította a Skyworks diákegyesületet, amely repüléstechnikai kutatásokra összpontosított.
A Dreame terjeszkedése válasz lehet a DJI első robotporszívójára, a Romo-ra, amely drónszintű akadályelkerüléssel érkezett.
A robotporszívók globális kiszállítása elérte az 5,1 millió darabot az első negyedévben (+12% az előző évhez képest). A Roborock 19%-os részesedéssel vezette a piacot, a Dreame pedig 11%-kal a harmadik helyen állt.